Wil jij graag aankomend seizoen je eigen zeilboot, motorboot of sloep verhuren? Ben je benieuwd hoe je de juiste mensen kunt bereiken en het meeste succes kunt boeken met je eigen verhuur activiteiten? Blijf dan lezen, want wij geven je hier de informatie die je nodig hebt en wat extra tips. Met deze informatie kun je zoveel mogelijk uit de verhuur halen en de investering die je in de boot hebt gestopt, er gemakkelijk uithalen. 

Een aantrekkelijke prijs

Hoe aantrekkelijker de prijs voor huurder, hoe meer kans je hebt dat iemand jouw boot gaan huren. Om een goede prijs te kiezen, kun je kijken naar wat de gemiddelde prijs is voor jouw boot in een bepaald gebied. Je kunt ervoor kiezen om je boot in het begin tegen een vrij lage prijs te verhuren. Zo krijg je relatief veel aanvragen, meer huurders en daarna dus ook meer reviews. Als je deze positieve reviews hebt binnengesleept, kun je de boot makkelijker verhuren voor een hogere prijs. Op lange termijn heb je hier dus meer aan, dan wanneer je de boot, die je misschien wel gekocht hebt bij Zijlmans Jachtbouw, meteen voor een hoge prijs gaat verhuren. 

Communiceer snel, klantvriendelijk en duidelijk

Er zijn websites waar jij jouw boot te huur op kunt aanbieden. Via de chatfuncties op deze websites, kun je makkelijk contact hebben met potentiële huurders. Deze chatfunctie is handig, want jullie kunnen hier samen alle informatie bespreken wat betreft de boot, verhuurperiode en prijs. Het is belangrijk om snel op de potentiële huurder te reageren. Als je telkens meer dan een dag nodig hebt om op de potentiële huurder te reageren, dan zal hij of zij misschien wel afhaken. Daarnaast geldt natuurlijk, hoe informatiever, aardiger en duidelijker jij reageert, hoe vaker en sneller jouw boot verhuurd wordt. 

Een duidelijke beschikbaarheids kalender 

Je boot via een online platform verhuren is handig voor jou, maar ook voor de huurder; binnen een paar klikken kun je jouw boot namelijk verhuren. Om verwarring te voorkomen is het wel handig om een beschikbaarheidskalender bij te houden. Op deze manier voorkom je ‘onnodige’ aanvragen, voor bepaalde data die al bezet zijn.